OrientaGarden curs 2022-23


Iniciem un any més el Projecte OrientaGarden, un programa on un expert en jardineria guiarà i assessorà a diferents grups d’alumnes d’entre 1r i 3r d’ESO dels instituts de Barberà del Vallès: Bitàcola, Can Planas i La Romànica i l’institut escola Can Llobet envers activitats relacionades amb els jardins, zones verdes i horticultura.

A través d’aprenentatges vivencials, els i les joves tindran cura del manteniment de les instal·lacions dels seus centres, i alhora, rebran orientació i acompanyament per definir el seu itinerari formatiu i projecte de vida. Així doncs, l’alumnat aprendrà tasques com la neteja i habilitació dels espais; gestió de l’hort escolar: sembrar i fer la collita; podar la vegetació i utilitzar maquinària especialitzada; construir jardineres i bancals amb palets, entre altres activitats.

L’objectiu del projecte és acabar orientant als i les joves cap a la seva tria i continuïtat educativa i professional, tot potenciant valors com el treball en xarxa, el sentit de pertinença i de comunitat amb un grup, i el respecte i cura de la naturalesa.

A les jornades de presentació del projecte van assistir l’alcalde, Sr. Xavier Garcés, i el regidor d’Educació, Sr. Daniel González.

OrientaGarden és un projecte cofinançat per la Diputació de Barcelona (DIBA) i l’Ajuntament de Barberà del Vallès.

 

 

Visita de l'alcalde a la presentació del projecte a l'alumnat

Categories

Inici del PFI d’Auxiliar de vivers i jardins del curs 2022-2023

Un any més comença la formació de PFI – Programes de Formació i Inserció en l’especialitat “d’Auxiliar de vivers i jardins”, destinada a joves del municipi i rodalies, i impartida per la Fundació Barberà Promoció. En total, 17 joves han iniciat el curs que tindrà una duració de 1.000 hores i finalitzarà a finals de juny.

Al llarg del curs els i les alumnes rebran una formació professionalitzadora que culminarà amb 180h de pràctiques en empreses, per a poder posar en pràctica tots els coneixements adquirits durant l’any. A més, aquest curs els permetrà convalidar la prova d’accés a grau mitjà per poder continuar els seus estudis post-obligatoris.

Aquesta formació, que compta amb el finançament de la Diputació de Barcelona i de l’Ajuntament de Barberà del Vallés,  és una mostra més del compromís que l’entitat té amb i cap els i les joves del municipi, que vetlla per ajudar-los a definir el seu projecte personal i professional.

Aquesta primera jornada de presentació va comptar amb la presència de l'alcalde Barberà del Vallès, el Sr. Xavier Garcés, i els regidors de Promoció Econòmica i Educació, la Sra. Mònica Sempere i el Sr. Daniel González, respectivament, qui van donar la benvinguda a l'alumnat i els van encoratjar per afrontar el curs amb ganes i com una nova oportunitat per a tots i totes ells/es.

 

Primer dia amb benvinguda de l'alcalde i regidors
Categories

Presentació del projecte “Observatori de Trajectòries i Transicions Educatives” a les famílies de l’alumnat participant



Ahir va tenir lloc la presentació del projecte "Observatori de trajectòries i transicions educatives", un projecte que té per objecte fer un estudi i acompanyament en les trajectòries i transicions educatives dels 132 joves escolaritzats el curs passat en un centre de secundària de Barberà del Vallès, i que enguany iniciaran un Cicle formatiu de grau mitjà.

Unes 80 persones es van acostar a la xerrada on personal tècnic de la Fundació Barberà Promoció van exposar aquest projecte innovador que pretén realitzar un estudi i acompanyament als i les joves en aquesta nova etapa vetllant pel seu èxit educatiu, i, alhora, oferir orientació, suport, acompanyament i ajuda a aquell alumnat que per motius diversos no finalitzi els estudis.

L’acte va comptar amb la presència de membres de la Fundació Bofill, entitat que treballa per transformar l’educació a Catalunya i reduir la taxa d’abandonament escolar prematur, i de la Secció d'Educació de l'Ajuntament de Barberà del Vallès, així com de l’alcalde de Barberà, el Sr. Xavier Garcés, i el regidor d’Educació, Daniel González, i la regidora de Promoció Econòmica, Mònica Sempere.

Aquest projecte es porta a terme des de la Fundació Barberà Promoció amb el suport de l’Ajuntament de Barberà del Vallès, del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya a través del Pla Educatiu d'Entorn i de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) a través del Programa integral de Barris per a la millora de rendes.

Categories

Jornades COB del curs 2022


Les jornades de Coneixement d’Ocupació de Barberà (COB) d’aquest curs 2021-2022, han estat un èxit de participació: un total de 379 alumnes de 3r d’ESO dels instituts Bitàcola, Can Planas i La Romànica i l’institut escola Can Llobet, han pogut gaudir d’aquesta experiència que ja compta amb 18 edicions impartides.

Al llarg de tres dies, l’alumnat ha fet un tastet d’oficis de diferents famílies professionals gaudint de 8 tallers teòrics-pràctics que Barberà Promoció ha organitzat per facilitar la seva tria dels estudis postobligatoris.

Els tallers que s’han dut a terme aquest any han estat:

  • activitats físiques i esportives              

  • agrària

  • arts escèniques

  • química

  • robòtica

  • sanitat

  • serveis de protecció i de seguretat

  • serveis socioculturals i a la comunitat

Els taller de les jornades COB són impartits per grans professionals dels diferents sectors esmentats anteriorment; des de Barberà Promoció volem agrair la gran implicació que tots ells i elles han mostrat, ja que gran part de l’èxit d’aquestes jornades no hauria estat possible sense la seva col·laboració.

La realització del COB ha estat possible gràcies a l’aposta que fa l’Ajuntament de Barberà del Vallès i la Diputació de Barcelona per desenvolupar projectes innovadors que donin suport a les transicions educatives, sent un suport a tota la orientació que fan des del instituts de Barberà del Vallès.

Aquí podeu veure un petit tastet de què han estat aquestes jornades COB 2022 pels i per les joves:

 

Categories

Acte de cloenda del projecte OrientaGarden 2021-22


Acaba un nou curs i amb ell finalitza Orientagarden, un projecte impartit des de Barberà Promoció que va adreçat als i les alumnes de secundària dels instituts de Barberà del Vallès: Bitàcola, Can Planas, La Romànica i l’Institut Escola Can Llobet.

El projecte, una clara aposta de l’ajuntament de Barberà i la Diputació de Barcelona per empoderar als i les joves i reduir l’absentisme escolar de l’alumnat, es basa en ensenyar i dotar d’eines al jovent per tal de mantenir i millorar els espais exteriors; patis i jardins, dels seus centres educatius, aprenent a treballar en equip i acomplint tots els objectius marcats al llarg del curs.

L’acte ha comptat amb la presència de l’alcalde del municipi, en Xavier Garcés, i la regidora de Promoció Econòmica, Mònica Sempere, qui ha aprofitat l’ocasió per felicitar i agrair als i les joves la feina feta durant el transcurs d’aquest mesos, així com tota la feina feta pel professorat i el fort compromís de la comunitat educativa.

L’alcalde també ha volgut encoratjar a l’alumnat animant-los a treballar “en el vostre projecte personal”, ara que ja han tingut l’oportunitat de saber que és treballar per un projecte de ciutat, i els ha convidat “a seguir comptant amb la Fundació Barberà Promoció, el servei municipal d’ocupació de l’ajuntament de Barbera del Vallès, per tot el que necessiteu al llarg del camí que us queda per davant”.

 

Per últim, voldríem mostrar aquest petit recull d’imatges del que ha estat el projecte Orientagarden aquest curs 2021-22.

Categories

Finalitza el projecte Creixem entre plantes del curs 21-22


 

La setmana passada va tenir lloc l’acte de cloenda del projecte Creixem entre plantes a les llars d’infants de La Rondalla i El Bosquet.

A l’acte ens van acompanyar l’alcalde de Barberà, el Sr. Xavier Garcés, i el regidor d’Educació, el Sr. Daniel González, qui van poder compartir una estona i realitzar una activitat de plantar maduixes amb els infants de les llars i amb la resta de membres del projecte, els i les alumnes del PFI d’Auxiliar de vivers i jardins de Barberà Promoció i part de l’alumnat de l’Institut Bitàcola.

 Creixem entre plantes és un projecte d’Aps (Aprenentatge i servei) on es treballa en xarxa i comunitat; els i les alumnes del PFI són els encarregats de tenir cura de les instal·lacions i zones verdes dels espais educatius, alhora que ensenyen i ajuden als més petits i petites a tenir cura de les flors i horts que tenen en els centres. Aquesta interacció que es genera setmana a setmana entre grans i petits realcen valors socials i de convivència i crea un vincle molt especial entre tots ells i elles.

D’altra banda, l’alumnat de l’Institut Bitàcola són els responsables de fer el recull de les activitats dutes a terme i documentar-les amb la finalitat d’informar a la ciutadania. A més, durant el curs treballen i creen joguines verdes i sostenibles, amb materials reciclats i temàtica mediambiental, que regalen a les llars d’infants perquè la canalla pugui quedar-se-les i gaudir d’elles el que queda de curs.

Els Programes de Formació i Inserció tenen una durada de 1.000 hores i té com a objectiu facilitar la inserció formativa i laboral d’aquest alumnat. Aquesta formació està autoritzada pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i ha estat cofinançada pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC), amb finançament del Fons Social Europeu dins el Programa Noves Oportunitats, per la Diputació de Barcelona i l’ajuntament de Barberà del Vallès.

Categories

Arranquem el projecte "L'Observatori de transicions i trajectòries educatives"

L’Ajuntament de Barberà del Vallès, mitjançant la Fundació Barberà Promoció, ha iniciat la implementació del projecte "L'Observatori de transicions i trajectòries educatives" amb una primera reunió informativa amb els equips directius dels Instituts de Barberà del Vallès.

L’origen del projecte va estar contextualitzat per tècniques d’educació de l’ajuntament i la regidora Mònica Sempere, va remarcar els objectius als que es pretén arribar, i va fer un reconeixement del potencial i la magnitud del projecte; l'alcalde, Xavier Garcés, va excusar la seva presència, però va fer arribar un vídeo tot convidant als i les alumnes del instituts a participar-hi.

"L'Observatori de transicions i trajectòries educatives" té per objecte fer un estudi de les trajectòries i transicions educatives de l’alumnat escolaritzat en un centre de secundària de Barberà del Vallès un cop finalitzen l’etapa obligatòria i que iniciaran un Cicle formatiu de grau mitjà fora de Barberà del Vallès. Però el projecte no acaba aquí.

Des de Barberà Promoció volem que aquest servei vagi més enllà de l'observació i pugui oferir un acompanyament i suport als i les  joves participants. D'aquesta manera, es podrà fer una detecció precoç d’aquell alumnat que abandoni els estudis amb l’objectiu de poder oferir-los acompanyament cap a altres recursos formatius i/o professionals. També es donarà suport i motivació als joves que continuïn els seus itineraris amb èxit. Tot plegat, amb això es pretén, doncs, reduir l’abandonament escolar prematur que es produeix als estudis post obligatoris.

"L'Observatori de transicions i trajectòries educatives" és un projecte ambiciós que genera moltes expectatives a la comunitat educativa degut a la seva dimensió i que esperem que ens aporti dades significatives i reals de la situació del jovent en el seu pas per la formació professional de grau mitjà. Aquest projecte es porta a terme des de la Fundació Barberà Promoció amb el suport de l’Ajuntament de Barberà del Vallès, del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya a través del Pla Educatiu d'Entorn i de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) a través del Programa integral de Barris per a la millora de rendes.

Categories

Finalitza la sisena edició de la Fira Connecta’t a l’FP

La sisena edició de la Fira FP ha finalitzat amb un èxit rotund de participació.

Recuperant la presencialitat 2 anys després, l'esdeveniment ha comptat amb estands, tallers, punts d’informació i orientació, així com xerrades, adreçades a tots els i les joves del Vallès que s’han acostat aquests dies per informar-se i orientar-se sobre el seu futur tant formatiu com professional.

L’acte, que s’ha dut a terme des del dia 31-03 fins al 2-04, ha servit per donar a conèixer una oferta en formació professional amb més de 140 cicles formatius i 80 cursos de formació ocupacional.

Pel que fa a la Fundació Barberà Promoció, l’alumnat del PFI d’Auxiliar de vivers i jardins i dels cursos de FPO d’Activitats administratives en la relació amb el client i d’Atenció sociosanitària a persones dependents, va fer una visita a la Fira i van poder gaudir de les diferents activitats que hi havia organitzades; a més, els i les alumnes del curs d’ATS van realitzar un taller relacionat amb el  mòdul d’animació social que han treballat recentment, i van fer participar a tots aquells usuaris/es que passaven a informar-se per l’estand de la Fundació.  

La Fira Connecta’t a l’FP és una iniciativa de l’Ajuntament de Sabadell i ha comptat amb el suport de la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, el Ministeri de Treball i el Consell de l’FP i l’Ocupació de l’àmbit de la Conca del Ripoll-Riera de Caldes, format per 14 municipis del Vallès Occidental i Oriental.

 

Categories

Simulacre de la prova d’accés als cicles formatius de grau mitjà

Avui, l’alumnat del Curs de Preparació per a la prova d’accés a grau mitjà que es porta a terme a la Fundació Barberà Promoció ha realitzat un simulacre de la prova d’accés als cicles formatius de grau mitjà a la Torre d’en Gorgs.

Aquest simulacre consisteix en realitzar els exàmens dels que consta aquesta prova, tot donant-los el mateix temps que tindran en el dia “D”, amb l’objectiu que l’alumnat s’autoavaluï i es prepari per a la prova que realitzaran el proper 5 de maig.

Les proves que han realitzat estan formades per exàmens que han sortit en convocatòries d’anys anteriors i, per tant, permeten a l’alumnat visualitzar com s’estructuren, quins continguts tenen i quins són els seus criteris d’avaluació. Llengües, matemàtiques, ciències o tecnologia, són algunes de les competències sobre les que s’han avaluat als i les joves.

La setmana vinent l’alumnat rebrà els resultats d’aquesta simulació baremat sota el mateix criteri que seguirà a la prova oficial.

Aquest projecte està finançat per l’Àrea d'Educació, Esports i Joventut de la Diputació de Barcelona en el marc del recurs Noves oportunitats educatives 4.10: Programa de Transicions Educatives que té l’objectiu d’ampliar les garanties de permanència i retorn al sistema educatiu i facilitar trajectòries personals i professionals exitoses.

Per a més informació, pots trucar al telèfon 937 192 837 i demanar per l’Àrea d’Orientació i Acompanyament Sociolaboral o contactar amb hector.perez@barberapromocio.cat.

 

 

 

 

 

Categories

L'alumnat del PFI participa en la difusió del Festival Zero

L'alumnat del PFI d’Auxiliar de vivers i jardins ha dut a terme el muntatge del projecte de difusió del Festival Zero.

Aquest projecte, organitzat per Teatres en Xarxa, presenta propostes arriscades i no convencionals, que busquen eliminar la distància entre públic i artista, per dialogar, per interactuar i per viure experiències gairebé immersives.

Un dels objectius es l’assistència de la població juvenil i l'apropament del teatre als joves de la ciutat.

A canvi de participar en aquest projecte de difusió, des del TMC de Barberà se'ls ha ofert entrades a l'alumnat del PFI per tal que aquests puguin gaudir d'un dels espectacles del Festival.

El projecte està instal·lat a la rotonda situada a la Ronda Santa María, a l’alçada de Novartis i Barberà Indoor Pàdel... per si voleu acostar-vos a veure'l!


 

Imatges del procés de construcció amb tot l'alumnat del PFI

 

Categories
Subscriu-te a JOVES